fredag 3 juni 2011

Långhelg och sol!

Så skönt med långledigt! Ja, jag är ju mammaledig men nu är ju även Björn ledig ett par dagar. Igår var vi i Värnamo och besökte min farmor som är 95 år. Min farmor betyder mycket för mig! Jag bär på så otroligt många värdefulla minnen från min barndom när farmor och farfar bodde på landet. Jag har nog skrivet om detta i blogginlägg tidigare. Det var alltid så roligt på landet! Frihet att skutta omkring i ladugården, hoppa i "höet", leka på farmors och farfars övervåning. Vi använde deras sängöverkast när vi lekte prinsessor. Dom hade delade sovrum och vi ifrågasatte nog inte varför...vet faktiskt fortfarande inte varför. Tror inte dom hade det så alltid...det var nog på "äldre dagar". Vi plockade potatis och farmor kom med picnic korg. Livet kändes tryggt och det doftade gräs, gödsel, kossor och hembakat. Farmor lagade otroligt god mat, mycket grädde och smör (precis som det ska var ju). Hon bakade kakor och jaa...hon var en riktig "bondmora". Min älskade farmor! Nu är hon gmmal och trött och bor på ett äldreboende i Värnamo. När vi var där på besök fick hon upp middag i plastförpackning! Det gör mig ont att äldrevården inte lägger ner mer omsorg på dom äldre. Sedan kan vi ju inte lägga ansvaret ifrån oss - vi får ju ta hand om våra egna. Men visst finns det mycket som skulle kunna förbättras i äldreomsorgen för att höja de äldres livskvalité. I alla fall gjorde vi farmors dag genom att komma dit med Linn. Hon har väntat på att få hålla och dofta på den lilla. Linn kommer att heta Virginia efter min farmor, min farmor heter det i andra namn.
Min älskade dotter & min älskade farmor.
Idag har jag fått behandling av massage & healing behandling av Chris. Jag säger bara WOW! och tackar ödmjukast för att jag mött honom. Vill du komma i kontakt med Chris maila mig.
Min egen inre styrka återkommer mer och mer. Glädjen i att vara en familj! Jag är så tacksam att ha kloka människor omkring mig som kan hjälpa mig när jag känner att jag behöver extra styrka. Jaaa! att hela tiden få växa och känna mig friare och friare. Veta att jag och Björn skapar tillsammans vår framtid, Linn´s framtid. Allt är möjligt! Den känslan gillar jag, att vara fri från begränsningar, fri från negativitet. Öppna hjärtat och ta emot!!!
Nu väntar vi på Linn´s storasyster Amanda ( en av Björns döttrar). Vi ska käka souvlaki på kyckling och lamm, tzatsiki, grekisk sallad och grillad fetaost. Mumma!
Solen ska skina hela helgen! På måndag är det nationaldagen och den tycker jag allt vi ska fira. Så fram med tårta och champagne och sjung du Gamla du Fria.
Trevlig helg alla fina människor :)

Inga kommentarer: