söndag 2 juni 2013

Längtar....


Jag längtar efter att komma i ordning i vårt nya hem. I flytt fasen blir det lite upp och ned med rutiner.
Idag röjer vi på kontoret och jag är ganska trött. Lunchen blev gatuköks mat på golvet och det känns väl sådär. I och för sig ganska mysigt och spontant men inte det min kropp helst vill ha eller det jag gärna ger min dotter. Jag kan hänga upp mig på sånt där. Då brukar Björn förenkla det hela med att "Ibland blir det så, ibland får man välja det smidiga framför det bästa". Mmmm...jag vet. Tack Björn! Jag krånglar till det emellanåt...för mig själv.
Men det blir härligt att komma på plats I Palma och i fas med "nya" livet. Ser fram emot alla solmogna grönsaker och frukter. Jag älskar mat. Äta den, laga den och njuta den. Hälsosam mat och nyttiga alternativ. När jag tänker efter så har nyttig mat varit min passion och stora intresse i över 20 år. OJ! vad tiden går. Jag kommer skriva mer om mat och hälsa. Både här på bloggen och i bokform.
Det är också något jag längtar till...att får skriva mer. Skapa min lilla skrivarhörna i nya hemmet och få mer tid och utrymme för detta.
Längtan....är längtan flykt? Kanske ibland..... Men jag ser det mer som inspiration och något jag tar riktning och ser fram emot. Jag tror längtan är positiv om den inte blir en ursäkt för att leva i nuet.

Nu ska jag fortsätta städa på kontoret. Linn sover på golvet och Björn rensar papper.

Here we go!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har tänkt mycket på dig... så gott att läsa att ni har en liten tjej, och allt annat som är bra!!! Massor av kramar från Katarina (numera Lindström) i Växjö.