måndag 3 juni 2013

Om att våga.....

Det närmar sig vår flytt. Varje dag gör vi något för att underlätta i flyttprocessen. Idag sålde vi 3 byråar på Blocket. Så vi fick snabbt flytta över våra kläder i flyttkartonger. Det blir till att ha organiserad oreda ett par månader. Det känns lite konstigt! Att plocka ihop vårt hem för en "utvandring". Emellanåt infinner sig känslan: "Hur gick detta till?" "Har vi verkligen en lägenhet som håller på att färdigställas till oss i Palma?"
Mmmmm....Ibland fattas beslut ur en känsla inombords som bara säger JAAAA. Nu gäller det! Det vi så länge drömt om, pratat om och velat är nu på väg att bli verklighet. Vi har inte massor av kloka svar när någon undrar hur det kommer sig att vi flyttar till Palma. En del undrar om vi flyttar pga av jobb. Nä, det kan vi inte påstå. Björn har ett säljföretag med främst svenska kunder så han kommer få resa hem en del. Vissa bitar kommer bli krångligare för honom men förhoppningen är att han kommer få ännu mer input, idéer och kraft att skapa det företag han vill. Mitt Be Happy ska födas på nytt och för mig är Palma enbart en tillgång. Men det är inte vårt arbete som gör att vi valt att flytta till Mallorca.
Men en önskan och viss målmedvetenhet. Ett inre vetande om att dit ska vi och att allt är möjligt. Vi kan få så mycket mer än vi tror. När vi vågar tänja på gränserna. Se saker ur nya perspektiv. När vi släpper in mod och lust i livet. DÅ händer det spännande saker.

Det är lite läskigt också. Vemod. Att lämna Sverige och familj/vänner. Allt har sitt pris. Men ibland måste man våga för att vinna. Våga för att inte förlora sig själv.
Vi kommer aldrig ångra att vi tar detta steg det är jag övertygad om. Men vi kommer alltid ångra om vi inte skulle göra det.
Vad vill du slippa ångra? Just do it.

Det är skönt att ha min blogg att skriva på och få ned tankarna. Allt är inte enkelt i denna process. Massor av beslut att ta och framför allt en 2 åring som jag hela tiden är mån om ska få det bästa. Hur ska jag veta att alla beslut är de rätta för henne? Det vet jag inte. Jag älskar henne villkorslöst och väljer utifrån mitt hjärta. Alla leksakerna kan inte följa med till Palma. Men tryggheten och kärleken sitter inte i saker. Idag när köparna hade hämtat byråarna och det blev tomt i garderoben funderade jag över om Linn tyckte det va konstigt att någon hämtade möbler hos oss. Hennes kommentar när hon såg att det var tomt var: "Kan ha mina klossar där." Sötis! Hon saknade inget utan såg snabbt en ny möjlighet. Det känns faktiskt som hon kommer ha allra lättast att anpassa sig i denna flytten. Hon visar mig vägen med sitt självklara sätt att tycka varje dag är lika spännande och fylld av äventyr.




Inga kommentarer: