fredag 15 november 2013

Från soffan med tända ljus och filt....

Brrrr...idag har vi fått möta vintern på Mallis. Vaknade till regn och kyla ( ca 8 grader). Ovan att få ha kofta på mig inomhus. Men efter lunch slutade regnet och vädret blev lite bättre. Så när vi jobbat klart härhemma körde vi in till Santa Catalina. Det blev sen lunch på El Perrito och jag åt morotssoppa med ingefära/chili som passade perfekt idag. Jag gillar Palma lika mycket från sin höst/vinter sida. Lugnt och skönt, hög luft, mysiga caféer och restauranger att värma sig på. Butikerna är fyllda med julsaker och överallt väntar julbelysning som tänds om ett par veckor. Det kommer bli så fint!
Ikväll har vi käkat tacos, nu sitter vi i soffan med tända ljus och jag med en filt runt omkring mig. Imorgon är det lördag - igen.....Vad snabbt veckan gått. Vi har inga särskilda planer för helgen som verkar bjuda på regn. Vad hittar du på?
Kram och trevlig helg!





1 kommentar:

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Härliga bilder från ert Palma! Hörde av min mamma att vädret vänt ordentligt. Antar att hösten även måste nå Mallorca till slut! Låter mysigt med ett Palma som börjar röra sig mot jul! Min mamma berättade att hon igår sett så fina julkrubbor med tillbehör på den stora El Corte Inglés. Blev sugen på en, tror min stora pojke skulle tycka om en sådan. Vi har aldrig firat jul på Mallorca, inte mina föräldrar heller men det är säkert jätte fint och stämningsfullt!
Här hemma har vi tagit med oss pojkarna till skogen idag. Så avkopplande och mysigt. Den store sprang runt och hittade på en massa spännande saker och den lille sov skönt nerbäddad. Älskar skogsstunder med familjen! Imorgon ska nog mannen byta till vinterdäck på iaf ena bilen då det vankas minusgrader i nästa vecka.
Önskar er en skön söndag på ön!
Kram Anna