söndag 8 december 2013

Jag ger denna helg 10 poäng!

Hur ska jag sammanfatta denna härliga helg för er? Vad vill jag dela? Ytligt eller djupt?
Det blir som det brukar, en salig blandning. Solen fortsätter att skina från en klarblå himmel. December! Verkligen en helt annan känsla här nu än novembers regn och råa kyla. Nu är luften hög och dagarna varma. Vi tog vår 2a adventsfika på terassen och passade på att få lite sol på oss.



Igår upptäckte vi ett nytt ställe igen. Det är som julafton när vi ger oss ut. Vad ska vi få uppleva idag? 
Denna lördag blev det lunch på Patrón Lunares i Catalina. Vilket ställe och vilken mat! 4 spanjorer bjöd på livemusik och vi fick prata högt för att överrösta dessa glada musiker. Stämningen var skön och uppsluppen. Vi bara njöt och skriver upp ännu en favorit på vår lista över ställen vi gärna återkommer till. Prova detta ställe om ni är i Palma. Vi valde några smårätter att dela men jag äter gärna en 3 rätters nästa gång. Fisken ska vara super och jag spanade in massor av gott som bars ut till övriga gäster.








Godaste guacamole jag smakat. Alla ingredienser kom i en skål och så mixade vi själva. Mums!

På lördagskvällen hade vi fam Jelf på tacos . Vissa människor träffar man och så känns det som dom alltid funnits med i livet. Tyvärr reser dom hem till Sverige om en vecka men vi är så glada att vi mötts. Det blev bus för barnen, gluhwein, goda ostar och massor av prat.

Mia hade med sååå goda rawfoodbollar på kokosolja, havregryn, honung och kakao som hon garnerat med granatäpple. Uppskattades av både små och stora. Tack söta Mia!
Idag har vi varit på den vackraste julmarknad jag någonsin upplevt på Pueblo Espanol. Det är en stadsdel som är uppbyggd för att visa byggnader och monument från olika delar i Spanien. Det går en mur runtomkring och vi betalade 5 euro/pers inträde. Det var som att komma in i en magisk värld som hämtad från bröderna Lejonhjärta. Här var det verkligen julstämning och mycket att titta på. Vi drack gluhwein (igen), cava, käkade gulasch och annat gott. Mest gick vi runt och sa Åhhh! vad fint. Även idag hängde vi med fam Jelf. 
Jag har fotat en hel massa men försöker begränsa bilderna här för att inte överrösa er. :) Dessutom ska jag börja blogga för Desinationmallorca och kommer då skriva mer om julmarknaden där. 


Snygga Mia med lilla Ellie Grace.

Ni ser ju vad vackert!

Linn och Nova tar en paus.


Mis amores!
Ja just det ja....Jag har ju sent omsider upptäckt Instagram och det var ju jättekul. Så följ mig gärna på ulrikabehappy om du gillar Instagram.
Söndag igen och vi avslutar som vanligt med Solsidan. Ciao!


Inga kommentarer: