lördag 29 mars 2014

Födelsedag


Jag gör en uppdatering från Kids Republic ( ett trevligt, mindre lekställe mitt  i Palma). Idag är det Linns dag! 
Vi har grattat henne m tårta och paket på sängen. Allt har idag fått ske i hennes takt. Hon har lekt med sitt nya kök, vi har läst bok, kollat på film och till lunch blev det spaghetti med kyckling/tomatsås. "Det här kan vi äta imorgon också" tyckte Linn. 


Det är en mulen dag men när vi väl kom ut var det rätt skönt i luften. 
Jag känner mig aningen dämpad. Linn saknar inget och är fullt nöjd med vår närvaro. Jag tänker på hur hennes kalas sett ut om vi bott i Sverige. Med familjen och närmsta vännerna, kusiner och extra kusinerna...ett sting av saknad. Liten tår i ögat för livets alla sidor. Men försöker inte mota bort känslan utan tillåter mig känna det jag gör. Vi valde att vänta med kalas för Zunray kompisarna till nästa år. Men visst önskar jag att vi hade alla nära här just idag. Är kanske extra känslosam ......vissa dagar är ju så och den mulna himmeln över Mallorca sätter tonen på dagen. Inte trist....eller dåligt....bara med ett stråk av vemod.

För 3 år sedan var vi på väg till Lunds bb där Linn föddes. Undrar än idag hur den där bilfärden gick till. Har nog aldrig varit så fåordig....22.10 föddes hon. Oändligt med tacksamhet.
Tittar på min dotter och ser att hon mår bra. Hennes 3 årsdag är helt på hennes villkor och nu är hon som hon säger "stor tjej". 
Nu kom hon och pappa fram till bordet där jag sitter. Det är dags för Pringles chips. :) 
Kram på er och ni som bor i Sverige får njuta av att våren kommit även till er. 

1 kommentar:

Carita Liljendahl sa...

Men visst får Linn så mycket nytt där ni bor nu - och det där med att ge henne helt egen tid, en dag då hon fick bestämma takten - det var väldigt viktigt.
Förstår att ni saknar släkt och vänner och livet sådant det var i Sverige. Men då ni åker dit och gör saker där kommer ni kanske att sakna Palma :-)