söndag 9 mars 2014

Solig helg!

Jag har hört att Sverige haft vår i helgen och här har vi haft försommarvärme. Härligt för oss alla!  Visst är det väl ändå så att blå himmel, sol och värme gör att vi slappnar av i både kropp och själ?
Vår plan var att besöka bergen igår men vi var väldigt "lazy" och började dagen i lugnt tempo härhemma. Vi beslöt att vänta med bergen tills söndagen.
Årets första frukost på terassen och jag fick byta från jeans till jeansshorts. Angenäma problem!
Vi upptäckte att det åter var dags att fylla på i kylen så det blev en tur till Plaza Patiné och deras ekologiska grönsaksmarknad. Varje gång jag kommer dit är det som att befinna sig i ett litet paradis med det enorma urvalet. Jag har aldrig tidigare i mitt liv ätit röd paprika som är så god. Den kan ätas som godis (köp endast eko paprika då den annars är väldigt besprutad).
Massor av gott på ekomarknaden.
Linn somnade i bilen så vi tog varsin tur var på marknaden. Jag fick med mig 2 fulla kassar för 20 euro. Billigt tycker jag!
Vi körde sedan ned till Portixol för en lunch och promenad vid havet. Denna plats är magisk och så vacker så det räcker att sitta på en bänk och bara njuta för att fylla sinnena med energi.

Min familj!

Så vackert!

Love is in the air!!!


Fulla uteserveringar, massor av folk som joggar, cyklar och åker inlines. En och annan turist börjar dyka upp och inom en månad lär det vara betydligt fler här.
Vi hittade ett ledigt bord på Cocco som är ett trevligt ställe med lite italiensk touch. Det blev en supergod lunch och varsin öl till mig och Björn. Vi njöt alla tre och bara insöp hur bra vi har det och hur lätt det är att trivas här.




Ljuvligt god mozzarella som bara smälter i munnen....
Det har varit en händelserik vecka för mig och saker börjar äntligen röra på sig jobbmässigt. Den där känslan är så skööön när jag känner att jag verkligen släppt begränsningar och vågar ta det där steget jag så länge väntat på att ta. Jag kan inte riktigt sätta ord på det eller beskriva hur eller när det hände. Det är bara en visshet! Saker faller på plats när jag lyssnar och ser möjligheter som jag inte kunde se tidigare.
När vi stänger en dörr så öppnas alltid en ny....
Har du också upplevt det....att plötsligt ser du världen med nya ögon och fast det yttre inte har förändrats så har DU gjort det. Då plötsligt visar sig vägar och möjligheter som du inte hade en aning om. Det finns där hela tiden och väntar på oss tror jag. Möjligheter, utveckling, glädje, frihet och kärlek. När vi är redo så kommer det men det är ändå ingen passiv väntan som är lösningen utan att hela tiden ta steg i den riktning vi vill. "Were focus go - energy flow"

Idag har vi haft ännu en dag med mycket frisk luft och besök i Traumuntana  bergen. Det kommer jag berätta mer om i nästa inlägg på DestinationMallorca. Nu är vi hemma och Björn lagar söndagsmiddag till oss. Det blir kyckling med ugnsrostad potatis och rödbetor. Tror det blir ett glas vin till också :)
Sköna söndag och så välkomnar jag en ny kul vecka.

Kram till er!

Inga kommentarer: