söndag 4 september 2011

Ett nytt steg!

Vi ska lägga ut vårt hus till försäljning! Ett nytt steg väntar...vi vet inte vart det bär...bara att det bär framåt. Vi följer flödet och det känns skönt. Detta huset har gett oss så mycket...lugn, vila, kärlek, mys....Men nu är det dags att lämna det till någon annan. Vi vill hyra något boende en period. För att lätta på ryggsäcken! Bli friare och resa lättare! Vi har rensat i helgen.... massor. Skänkt och slängt...mest skänkt....Det väcker känslor att släppa gammalt. Böcker är en sak som kan vara jobbigt att göra sig av med. Men det tar plats och det tar energi att ha massor av saker vi inte använder. Jag har sparat de böcker jag älskar och behöver just nu. Dom andra ska få nya ägare. Jag gillar när det är ett flöde i livet. Inte hålla fast - utan låta nytt få komma in. Det viktiga är att jag har min familj. Vi kommer hitta ett nytt hem att älska och trivas i. Det känns faktiskt spännande att inte veta exakt vart nästa steg tar oss. Lite läskigt men mest spännande. Vi stannar häromkring men det blir ju ändå ny energi när man flyttar. Hus eller lägenhet, utanför stan eller i city. Viktigt och alldeles nödvändigt för mig är att den rätta känslan finns i hemmet. Det känner man direkt när man kliver in i ett hus. Kan jag bo här? Blir känslan Ja eller Nej?  Så känner du till något hus eller någon lägenhet att hyra så maila mig på ulrika@behappy.se.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

Inga kommentarer: