onsdag 12 september 2012

Earth Yoga

Idag blev det äntligen ett pass på Earth Yoga. Det var ett nybörjar pass i Vinyasa Yoga. Mycket andning och flöde i positionerna. Vi var 6 st på passet och så Katja som hade passet med oss. Undervisningen gavs på engelska och vi var olika nationaliteter. Så kul att bara kunna droppa in på ett pass i ett annat land och ändå känna sig "hemma". På mattan spelar det ingen roll var vi befinner oss geografiskt. Den stunden är vi bara här och nu. Jag gillar att yoga till engelsk guidning. Katja korrigerade mig mycket och det kändes så bra att hitta dom små nyanserna i rörelserna som gjorde så stor skillnad. Jag märker att kroppen varit utan yoga en längre tid. Fick mycket pirr i händer och ben, som att energi började flöda. Härligt! Jag ska gå på ett morgon pass vid tio i morgon.




Linn och Björn mötte upp efter passet och det blev sen lunch på El Perrito. Det är lite kul med det där svenska caféet. Det är där det händer! kan man säga. Man skulle kunna sitta där hela dagarna med en kaffe och bara "tjuvlyssna" på allt snack mellan gästerna. Mycket svenskar är där. Idag satt några kvinnor vid ett bord intill. Jag lyssnade med ett halvt öra och förstod att dom höll på med någon form av matställe. Jag frågade B när vi gick därifrån vad han trodde dom sysslade med men han visste inte. Emilio Ingrosso satt utanför idag igen och B frågade hur dags hans restaurang Ribello öppnar på kvällarna. Vid åtta :) , kul med dessa sena matvanor. Vi beslutade att vänta med ett besök där tills nästa gång vi kommer. Att gå ut och käka vid den tiden är inte så enkelt med Linn just nu. Det blir mycket spring!
Hur som helst..... i kväll läste jag Malin Berghagens blogg och då är det en bild på kvinnorna från caféet idag. Så nu fick jag veta! Dom ska öppna ett Raw Food ställe här i Santa Catalina. Precis intill där vi bor. Men det är väl ändå lite komiskt. Malin hade varit på "vårt" café och fikat med dom tidigare idag. Mmm...världen är liten. Särskilt yoga världen, i alla fall den svenska. Samma namn dyker upp och alla verkar känna alla. Det blir väl så med många gemensamma intressen.
Jag känner mig lugn i kroppen och piggare än jag gjort dom första veckorna här. Det tar faktiskt ett tag att vänja sig vid värmen och "easy going". Vi skulle gärna stanna här längre och planerar redan för nästa Här Arbetes period. Jag och en yoga kollega har planer på att ordna yoga/ayurveda resor hit. Letar efter lämpligt ställe och har tillit att det dyker upp när det är dags.
Dagarna går fort här samtidigt som vi funnit ett lugn. Jag hade planerat att få mer arbetstid men det blir inte så mycket för min del. Samtidigt tror jag denna månad är en investering inför hösten hemma i Sverige. Jag känner mig inspirerad. Jag har hittat tillbaka till yogan. Undrar bara vart jag ska yoga i Båstad? Det får blir workshops och yoga hemma. Vore härligt att skapa en Be Happy studio i Båstad...we´ll see....
Yogaläraren idag sa något bra - "To find the balance between effort and let go". Det där är kloka ord och jag sprider dom vidare till er.
Vi sitter på terassen, klockan är närmare elva. Det är alldeles ljummet ute. Jag eldar en sticka rökelse för jag tycker det doftar så gott med rökelse utomhus. B läser en bok om Steve Jobs. Linn sussar gott. Mmmm....ljuva Mallorca, softa Santa Catalina. Vi kommer sakna dessa varma kvällar med småprat runt omkring från alla öppna fönster.
Puss på er!


Inga kommentarer: