torsdag 13 september 2012

Mer yoga och utflykt till Genova

Började dagen med citronvatten, grön drink och smoothie. Klockan tio var det Vinyasa pass och idag höll Sandra i passet. Stor skillnad från igår och betydligt jobbigare. Jag undrar hur jobbiga mer avancerade pass är? Men det var skönt och jag blev så varm i hela kroppen. Mycket plankor och det kändes i benen när jag gick från studion. Idag var vi 14 st och jag la märke till att det var så många långa, samla kvinnor där. Vata kvinnor :) Undrar om människor med mycket Vata dras till Mallorca och yoga? Säkert en slump men jag reflekterade över det.

Här i Santa Catalina vimlar det av caféer, restauranger och små mysiga butiker. Vi hittar nya ställen varje dag. Idag såg jag ett trevligt café när jag gick hem från yogan. Jag gick hem och kollade läget. Linn hade sovstund så jag tog block, penna och gick tillbaka till caféet jag upptäckt. Fi Bakery - Bonacci och det drivs av en jättetrevlig norska. Så gott kaffe, jag beställde en café con leche och choklad croissant. Bättre val kunde jag väl gjort med tanke på ett nyss avslutat yoga pass. Men det var njutning och jag fick sådan positiv känsla i kroppen när jag satt där. Äntligen lossnade upplägget för hemsidan. Kladdade ner mina tankar och ska ta dom med reklamtjejen som jag ska träffa imorgon (hon blev sjuk när vi skulle ses häromdagen).

Det blir fler besök på caféet. Där såldes även jättegoda bröd så kanske blir det bröd frukost någon morgon.... Det är något väldigt soft och skönt i detta området. Folk är trevliga och här känns kreativt. Saluhallen ligger mitt i med alla härliga grönsaker, frukt, fisk, kött, ost, bröd mm. Ska fota därifrån så ni får uppleva lite. 
Framåt eftermiddagen tog vi bussen upp till området Genova. En liten by (förort) i bergen med mycket bostäder men även en hel del restauranger. Vi gick till Casa Jacinto som är ett genuint spansk ställe. Åt gott och drack lite vitt vin till lunchen (sen lunch idag med, här verkar alla äta lunch kring tre-fyra). Nedan en bild med utsikt från restaurangen.

Det känns skönt att vara igång med yogan igen. Märker direkt att andningen blir bättre och djupare. Även hållningen. Ja yogan är suverän för att hålla kroppen i balans.
Nu ska jag natta min dotter. 
Trevlig kväll på er!





Inga kommentarer: