fredag 7 september 2012

In love with Palma!

Vi har haft lite tuffa dagar här, med huvudvärk och B fick någon form av testikelinflammation. Först idag är vi riktigt på banan igen. Nu kan vi le åt det hela men det har varit mindre kul. För vi vill så klart må bra på vår resa och ha kul. Men kul har vi ändå...på något märkligt sätt känns allt i sin ordning. Det är som det ska vara. Vi lär det vi lär.
Idag har vi haft en super rolig  dag eller jag får väl säga eftermiddag. Vi kom ut först framåt halv fem. Då hade vi ätit frukost (sen sådan) tvättat, pysslat, Linn sovit, jag solat på terassen samtidigt som jag pluggat ayurveda. Björn jobbat och så hade vi hunnit med tapas lunch här hemma. Det fina och helt underbara är att det går alldeles utmärkt att komma ut först sen eftermiddag och ändå hinna uppleva en underbar dag. Idag var det lite dis vilket är skönt när man håller sig i stan. Vi tog en promenad till lekplatsen vid vackra katedralen. Jag har fått en ny passion idag. CAMERA + på min I-phone! Att man kan få så kul för 7 kr. :) Björn och Linn gungade och jag satt helt försjunken i alla funktioner. Här kommer bilder jag har lekt med.





Vi strosade runt i små gränder och jag blir mer och mer förälskad i Palma. Denna charmiga, snygga, varma och perfekta stad. Ett tag kände jag att vi gick åt helt fel håll mot vad vi skulle till, men förlitade mig till min man. Plötsligt såg vi en charmig butik som jag kände mig dragen till. Gaia Bathtime en vacker butik med härliga handgjorda helt naturliga hudvårds produkter. Butiken drevs av en mycket trevlig tysk kvinna som bott på ön i 24 år. Vi köpte en tvål gjord av getmjölk till Linn och var sitt kakao smör med eteriska oljor att massera in på huden till oss. Ibland visa sig dom där  små omvägarna innehålla guldkorn.  Kvinnan tipsade oss om ett café från 1700-talet som låg i en gränd intill där det serverades en väldigt tjock härlig chokladmjölk. Så vi gick dit och det var värt ett besök. Mest spanjorer där och personalen kunde inte ett ord engelska. Tyvärr missade jag att ta något visitkort och kommer inte ihåg namnet. Vi provade chokladen som visserligen inte var den godaste jag provat men ändå god. Cappuccino med på tok för söt grädde, croissant (som trots att jag undviker vete är en passion för mig). Dessutom åt alla glass runt omkring oss så vi kunde inte motstå att prova chokladglassen. Mmmm....den var underbar! Efter denna SÖTA upplevelse för endast 8 euro gick vi hemåt. Vi beslutade att käka ute och gick hem för att ge Linn mat och mellanlanda lite. Sedan blev det carrer de la fabrica som nästan är granne med oss. En charmig gata som är fylld av bra restauranger. Det enda problemet är att välja! Vi turades om att äta. Jag kan berätta att med vår pigga och viljestarka dotter är det inte några romantiska middagar för tillfället. Men dom är kul på sitt sätt. Vi har mest ätit hemma men det är ju så härligt att äta ute i ljummen septemberkväll. När jag gick med Linn i vagnen för att kolla om hon möjligtvis ville sova (vilket hon inte var det minsta intresserad av) fylldes jag av sådan bliss. Jag älskar denna ö. Jag älskar värmen, dofterna, färgerna, människorna och energin. Jag är så tacksam att få vara här med min älskade man och dotter. Jag är också så tacksam att vi mår bra igen. I morgon blir det utflykt till Soller!
Varm Kram och massor av ljumma sommar vindar till er.

Inga kommentarer: