torsdag 6 september 2012

Pä bättringsvägen

Idag börjar krafterna komma tillbaka både för mig och B. Huvudvärken höll i sig för mig under hela dagen och ville inte riktigt släppa. Jag har haft ont även i natt. Men efter att nu ha tagit en tablett verkar den äntligen lätta. Märker ett visst motstånd i mina nya vanor. Inte något jag känner medvetet men kroppen visar motstånd med axeln och huvudvärk. Har jag för bråttom? Bara gammalt som rensas? Eller har pappa återigen rätt "det är som det är" inget att analysera - bara acceptera. Hur som helst  blev det ingen Vinyasa yoga idag. :( Men jag har räknat ut att jag ändå hinner med ett antal klasser veckorna vi är kvar här.
Igår var vi verkligen hängiga. Men tog oss för Linns skull ut på lekplatsen. Här är en jättefin lekplats som omges av massor av träd som ger skön skugga. Vi satt där och turades om att leka med Linn. Drack Cortados (liten espresso med varm mjölk, ibland hjälper koffein när jag har huvudvärk) vi små pratade med folk som var där. Det öppnar verkligen upp när man har barn med sig. En tjej från England med sin lilla dotter bosatta här sedan 4 år. En annan familj från Stockholm som var här och kollade lägenhet. Fler verkar gilla ön!

Vi tog en ny väg när vi skulle hem och upptäckte en hel gata med roliga barn butiker. Både kläder och leksaker. Jättefina butiker. Lätt att drabbas av köplust men "Vad behöver vi egentligen?". Köpte trots allt 2 små klänningar till Linn på "Rebajos" (rea).
Jag fortsätter fundera på Be Happy´s upplägg. Jag ska träffa en reklam tjej här nere nästa vecka för ev utformning av ny grafisk profil. Nu tar Be Happy ett nytt steg och det känns viktigt för mig att omarbeta det grafiska. Tankar, idéer...hmmm...Innan har jag inte haft riktig lust att komma igång. Men det har jag nu. Ah! Kom just på en sak i skrivandets stund. Men måste kolla att det funkar innan jag berättar. Återkommer om det.
Idag kära vänner vill jag bada i Medelhavet. Skriver mer senare. Nu något sen frukost. :)

Inga kommentarer: