måndag 3 februari 2014

Hola!

Jag får ut massor av boken "En kvinnas hjärta" som jag läser nu. Insikter, inspiration och lust. Lust är en viktig ingrediens i livet som jag tror vi kan påverka. Kvinnan i boken förlorar verkligen sin lust i livet då hennes hjärta krossas av en man som lämnar henne. Det som ger henne lusten att leva tillbaka är att sätta struktur på dagen. Hon gör helt enkelt ett litet schema på sin dag och plötsligt har hon tagit steget ut i livet igen. Får möten med andra människor och i det öppnas ögonen på henne. 
Jag märker själv en stor förändring från hösten hemma med Linn och att nu ha tider att passa. Det blir mer gjort och jag mår bättre.

Helgen har varit skön. Nu är här kallt men en hel del sol. Björn var med Oscar på tennis i morse och då var det endast 5 grader. Brrrr..  
Oscars flickvän åkte hem igår men han stannar någon vecka till. Det är så roligt att Linn få träffa sina syskon emellanåt. Två storebröder, vilken lycka :) jag har alltid själv velat ha en storebror. 

Jag jobbar på ett mailcoaching erbjudande som kommer ut på min hemsida senare idag. Så skönt att få ha min egen dator igen. Idag blev Amor De Madre min arbetsplats. 
Som jag längtat att få sitta på olika caféer och skriva. Nu är det verklighet! Varje vardag hoppar jag och Linn av bussen på Passeig Born , en favoritplats för mig här i Palma. Alla caféer och butiker som öppnar och doften av kaffe. Spanjorer som är på väg till jobbet och någon turist som strosar omkring med kameran. När jag lämnat Linn på Zunray väljer jag arbetsplats för dagen. Jag trivs!

Bredvid cafét jag nu sitter på ligger en trevlig restaurang Bi Bap där vi tog liten lunch i lördags. Koreanskt tema, mysig inredning, god och prisvärd mat med en hel del trevliga smårätter.....jag gillar stället och rekommenderar dig som tröttnat på tapas att gå dit. Ligger på Plaza de Mercat. 

Nu ska jag ta en promenad i det friska vädret. Önskar er en skön måndag.
Kram!


Inga kommentarer: