torsdag 3 oktober 2013

Hos frisören

Jag sitter just nu hos Estefan i Catalina med växtfärg i håret. Jag gillar doften av henna men det gör inte Björn.... Synd om honom ;) Blev lite stressigt innan jag kom hit. Vi var tvungna att åka ut till Portal Nous för att byta hyrbil. Denna gången blev det en vit Fiat Punto. Sen en snabblunch på El Perrito. Nu sitter jag här och kan inte göra annat. Har blivit ombedd att sitta alldeles stilla med färgen som känns som en tjock mössa på håret. Jag återkommer med resultat. Hittills är jag mycket nöjd med denna salong som ger full service. Estefan kände igenom mitt hår för att bestämma hur det ska klippas med en sådan koncentration och passion så detta kan nog bara bli bra. :)

Dagen igår var av det spännande slaget vad gäller personlig utveckling. Jag  skriver ju här på bloggen om min kurs och resan jag gör inombords med den. Jag kan ju välja att inte skriva om det för den är ju högst personlig den där resan. Detaljer blir det inte heller. Men jag vill ändå berätta en del för det är så viktigt för mig. Jag är också så övertygad om att allt kan förändras till det bättre. Vi kan verkligen bryta med gamla mönster, släppa rädslor och kliva in i vår kraft. Kan jag så kan du! Ni gör det säkert redan många av er .  

Jag kan inte gå mot mig själv alls längre. Kroppen svarar direkt! Det gjorde den igår. Men jag stod kvar, kände det jag kände, släppte och så klarnade allt. 
Det blev ingen yoga utan jag åkte in till Catalina. Satte mig på the Room, åt en kycklingsallad och avslutade lunchen m cortado och tiramisu som var ljuvligt god.


Plötsligt hade jag massor av inspiration att skriva. Hemsidan fick lite ny text och boken börjar gro. Den är ett projekt som får ta tid. Men här på ön finns den energi jag behöver för att skriva den. Wish me luck! :)
Det blev också shopping till hemmet. Känner mig väldigt kreativ just nu och har massor av idéer med vår inredning. Bara plånboken som sätter gränser....

Huset nedan är till salu i Santa Catalina- ja tack!

Sååå go ' vänner.... Vi har nu internet!!!!! Igår installerade conectbalear en antenn på huset och nu har vi riktigt bra uppkoppling. Hurra! Ip telefonen funkar nu jättebra vilket innebär att min coaching m svenska klienter kommer funka fin fint. Samt att det kommer funka för Björn att ha kontoret hemma. Så kvällen avslutades med att vi var lättade och glada.

Nu ska jag återgå till meditation här i frisörstolen.
Hasta luego! 

Inga kommentarer: